Miło nam poinformować, że nasza placówka, jako jedyna w Gminie Krasocin, jedna z dwóch w powiecie włoszczowskim i jedna z dwudziestu na terenie województwa świętokrzyskiego, została zakwalifikowana do wdrażania rozwiązań dwujęzycznych w ramach działania "Świętokrzyskie Dwujęzyczne Przedszkolaki" - projektu "Nauczanie Dwujęzyczne 2021/2022".
Celem przedsięwzięcia jest promocja dwujęzyczności poprzez wdrożenie wychowania w dwujęzyczności w publicznych przedszkolach oraz w oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych zlokalizowanych na terenie województwa świętokrzyskiego oraz powołanie dwudziestu przedszkoli fokusowych
na terenie każdego z trzynastu powiatów województwa świętokrzyskiego.
W dniu 16 grudnia 2021r. w Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Olesznie p. Rafał Pacanowski uczestniczył w uroczystości wręczenia Certyfikatów Dwujęzycznego Przedszkola i przekazania zestawów materiałów edukacyjnych dla szkół biorących udział w Projekc
ie Świętokrzyskie Dwujęzyczne Przedszkolaki. Dyrektor ŚCDN w Kielcach p. Jacek Wołowiec podkreślił, że działania te realizowane są przy współpracy Kuratorium Oświaty
w Kielcach oraz przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. Zestawy materiałów edukacyjnych wręczała dyrektorom Renata Bilska Zastępca Dyrektora Departamentu Edukacji, Sportu, Turystyki i Spraw Zagranicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
W Samorządowym Przedszkolu w Olesznie działania koordynacyjne służące realizacji projektu Świętokrzyskie Dwujęzyczne Przedszkolaki pełni p. Justyna Michałek przy współpracy nauczyciela języka angielskiego p. Emilii Czapli. Działania w zakresie dwujęzyczności będą realizowane do końca grudnia 2022r. ze względu na fakt, że jest to program pilotażowy.
Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci / Bilingual Future” pozwoli dzieciom w sposób zupełnie naturalny, swobodny i zabawowy przyswoić angielskie zwroty z życia codziennego. Znajomość języka angielskiego daje dzieciom wielkie możliwości nazywania tych samych rzeczy inaczej, poznawania i postrzegania nowej rzeczywistości. Rozpoczynanie nauki języka obcego we wczesnych latach życia jest dla najmłodszych szansą biegłego opanowania języka w dalszym procesie kształcenia.
Justyna Michałek